Vegani, cukrovkáři, dietáři i mlsalové, takhle vypadá pořádná jarní sladká neřest! Bez výčitek ji můžete slupnout, i když hubnete do plavek. Chia pudink s jahodami vás nabudí jako snídaně nebo sytá svačina. Lahodná kombinace jahod a rebarbory vás překvapí, že chutná sladce. Přesto se úplně obešla bez bílého cukru a dokonce i laktózy.

Máme dobrou zprávu pro diabetiky a všechny, kdo se drží dál od bílého cukru. Oblíbili jsme si ovocné džemy bez cukru, které se obešly i bez umělých sladidel. Sladké jsou opravdu jenom díky ovoci! Díky pasterizaci vydrží džemy ve skleničce dlouho i bez hordy cukru a jsou připravené, abyste si je namazali na chleba, přidali do jogurtu nebo z nich připravili tento vynikající chia puding.

Suroviny pro 2 osoby:

– 250 ml rostlinného mléka (kokosové, madlové…)
– 1/4 hrnku chia semínek
– 1 lžíce javorového sirupu
– 1/2 lžičky vanilkového extraktu
Ovocný základ:
– 200 g jahod
– 100 ml rebarborového džemu
– 1 plátek želatiny
– 2 lístky bazalky

Večer smíchejte mléko se sirupem, vanilkovým extraktem a přidejte chia semínka. Vše promíchejte a dejte do lednice.

Po půl hodince ještě jednou vše promíchejte, aby v pudinku nebyly hrudky, a nechte přes noc nabobtnat.

Druhý den pokračujte v přípravě, třeba s chlebíkem namazaným rebarborovým džemem… ale zpět k receptu!

Želatinu nechte nabobtnat ve studené vodě 10 minut.

Mezitím si nakrájejte jahody a dejte je povařit. Stačí 5 minut, přidejte želatinu a lístky bazalky.

Vše důkladně rozmíchejte, nakonec do směsi vmíchejte ovocný džem bez cukru a dejte také vychladit přes noc do lednice.

Ráno si rozdělte do skleniček chia pudink, navrstvěte jahody, ozdobte lístky bazalky a můžete servírovat!

Tip Rybízáka: Co dalšího připravit z chia semínek nebo džemu bez cukru? Chutnat vám bude tropická snídaně s kokosem nebo linecké cukroví bez cukru.