Home / Rybízákovy tipy / Jak obelstít dietu, když vás honí mlsná

Jak obelstít dietu, když vás honí mlsná

/

Celý den se držíte… a večer zaútočíte na lednici jak Jágr na branku. Co s tím?
Nám se osvědčují tyto drobné triky. Teď akorát doufáme, že po sundání zimní bundy budeme připraveni do plavek!

Dejte si tři deci. Vody.

Všichni do nás hustí, že máme dodržovat pitný režim. Jenže to pořád nefunguje, že? Pokud si na vodu nevzpomnete celý den, nastavte budíka na každou hodinu – vypít najednou tři deci zvládnete s přehledem! Ideálně začněte už ráno a pokračujte do odpoledne. Večer si dejte malý čaj, ať vás pak nebudí močový měchýř. Za během pár týdnů zpozorujete menší kruhy pod očima, ubývající celulitidu… a taky slabší tendenci se přejídat. To stojí za 2x častější výlety na záchod.

 

O ou, ty bílkoviny!

Živit se po zbytek života ovocem a zeleninou, abyste byli twiggy? Proboha proč? Tím spíš vám brzy ujedou nervy a celá dieta půjde do kopru. Radši předem hlídejte, aby se vám v jídelníčku objevoval dostatek bílkovin neboli proteinů. Obsahuje je libové maso, ryby, vajíčka, luštěniny, ale také brokolice, mandle nebo arašídy. Pozor – bílkovinovým pokladem jsou olomoucké tvarůžky! Dobrá zpráva je, že proteiny se dají dohnat i na sladko. Nás dopuje sladká Mixitka protein + kakao, která připomíná chuť čokolády.

 

Kafe ano, ale…

… jen v případě, že jste zvyklí ho pít samotné (jen se sklenicí vody). Takové pořádně espresso dokáže popohnat metabolismus na jedničku! Spousta z nás má bohužel kávu spojenou s dezertem. Co s tím? Zkuste na povzbuzení zelený čaj nebo maté – kvůli cukru je to spíš svačinka. Zato ale poctivě nakopne, že se zastavíte až večer!

 

Najděte svůj trik na večerní nájezdy

Ale co když jste jedli celý den na jedničku a před spaním byste stejně vyluxovali spíž? Mozek si dobře pamatuje rituál, že si po večeři skočíte ještě na něco dobrého… a najednou mu odpíráte dobroty! Co s tím? Mlsnou zkuste obalamutit skořicí. Uvařte si třeba skořicový čaj nebo (když je nejhůř) si dejte panáka medovo-skořicového likéru Žihadlo. Také funguje vypít zelený ječmen nebo si prostě dát hodně hodně vody! Jen se připravte na noční výlety na záchod.

 

Popožeňte metabolismus

Chcete shodit pár kilo? Doporučujeme přihodit do jídla chilli papričky! Jednak parádně popožene vaše pomalé zažívání, jednak vám nedovolí zhltnout porci za dva. Pálivá chuť chilli vás donutí jídlo vychutnávat a třeba i ho zapíjet malými doušky vody. Pocit sytosti se tak dostaví mnohem dříve.

 

Mějte v práci KPZ

Do práce se vybavte malými svačinkami, které vás zbrzdí od večerního hladu. Na dopoledne se nám osvědčilo ovocné pyré v kombinaci hruška+kardamom, švestka+perníkové koření nebo jablko+skořice+hřebíček. Když sníme jednu lahvičku ve dvou, je to tak akorát energie, než přijde čas oběda.

 

Party povolena!

Nezůstávejte v izolaci jen proto, že shazujete kila. Jen se obrňte trpělivostí a připravte se, že řeknete několikrát NE na panáky a všechny dobroty. A taky že máte zdravější alternativy. Hostitelce přineste kokosové chipsy, které všem zachutnají mnohem víc než ty bramborové. Co se týče alkoholu, výživoví poradci jsou neúprosní a při hubnutí ho doporučují vysadit. Ale když je důvod slavit, těžko se udržíme. V takových případech doporučujeme naředit ovocné víno jako střik nebo tělo obalamutit bublinkami. Kaloricky je to sice bomba, ale šumivého vína obvykle nevypijete tolik jako toho klasického. A druhý den ho kocovinka upozorní, že by neměl tolik pít… takže si dáte hodně vody a znovu shazujete. 🙂

Tak na zdraví a na kila dolů!