Home / Rybízákovy tipy / Jak nepřibrat o Vánocích a užít si cukroví? Zařaďte pohybové svačinky

Jak nepřibrat o Vánocích a užít si cukroví? Zařaďte pohybové svačinky

/

Adventní a vánoční čas se blíží… tak jak na to, abychom po svátcích dopnuli kalhoty? Jde to i s mísou cukroví! Klíčem je správné načasování a nenápadný pohyb. 

Nehladovte

Znáte to… přes den se hlídáte a večer u ledničky vás popadne ďas! Takovým nájezdům se ubráníte jedině tím, že přes den budete mít dostatečnou zásobu jídla. Z jídelníčku zkuste ubrat prázdné kalorie, například pečivo – sacharidů je při Adventu víc než dost. Naopak přidejte na bílkovinách. Nejvíc jich obsahuje flákota masa (ideálně drůbeží nebo hovězí), tempeh, luštěniny či kvalitní šunka. TIP Rybízáka: Nestíhačka? Bílkoviny doplňte proteinovým drinkem, který jen rozmícháte ve vodě nebo mléce. Sladká chuť kakaa nebo borůvek zahání mlsnou, přitom bez výčitek.

Servírujte veliké snídaně

Je vám líto všeho sladkého? Zaveďte doma sladké, pořádně vydatné snídaně. Odbavíte tak sladkosti, které vás denně dráždí. Kalorický příjem sice zvýšíte, ale aspoň máte šanci přes den spálit získanou energii. Vyplatí se dopoledne pořádně nacpat pupek, než pak večer divoce vtrhnout do lednice.

Bacha na “dietní” pamlsky

V adventním čase všude narazíte na sušené ovoce. Nedejte se ale zmást, že se tváří jako zdravější svačinka než čokolády. Opak je pravdou – kupované ovoce bývá pořádně proslazené a ošetřené siřičitany. Doporučujeme tedy koukat na složení a barvu. TIP Rybízáka: Vyzkoušejte lyofilizované, tedy mrazem sušené ovoce bez cukru. My teď ujíždíme na sušeném rakytníku a slaďoučké broskvi.

Omezte uždibování

Nonstop hodování je asi ta nejzrádnější věc během Vánoc! “Občasné” chození do spíže může za kalorie navíc, které se na vás během měsíce nabalí a pak je pracně shazujete. Zažívání a spalování přitom nejlépe funguje, když tělu dáváte jídlo nárazově, typicky snídaní/obědem/večeří. Od kil navíc vás uchrání, když skoncujete s bezmyšlenkovitým uždibováním nebo dojídáním po ostatních. TIP Rybízáka: Chuť na sladké se dá krotit kořením. Pijte čaje s příchutí skořice, který svou chutí ošálí mozek.

Dejte si pohybové svačinky

Během dne snadno najdete možnost, kdy se hýbat trochu víc – a bez propocení trika! Vystupte třeba o zastávku dřív, projděte se do vedlejší kanceláře místo zavolání kolegyni telefonem, vynechejte výtah do druhého patra. Každodenní pohybové “svačinky” přispívají k tomu, aby na vás cukroví nebylo vidět.

… a hlavně v klidu

Břišní tuk nevzniká jen přebytkem kalorií. Pořádně ho umí nafouknout stresový hormon, kterého se během shánění dárků vyplavuje až až. Ládování ve spěchu bohužel přispívá k pneumatičce mnohem víc, než když si užijete poklidné posezení u svařáku. Navíc, s klidnou hlavou se i lépe snáší, že pak ručička váhy ukazuje o pár kilo navíc…