Přibrali jste letos v létě? Nejste sami, v horkých letních teplotách naskakují kila sama

Proč jste v létě přibrali? Za přebytečná kila mohou vedra

Skoro nejíte, občas popijete… a najednou se ručička vah překlopila doprava! Existuje hned několik důvodů, proč vám suché léto ponechalo špíček kolem boků.

Méně pohybu

Kdo by se lopotil na kole a bruslích, když teploty denně atakují třicítku? Pokud letní hicy nejsou nic pro vás, sotva udržíte pravidelnost pohybu
a nadšeně vyhlížíte, až se teploměr přiblíží dvacítce. Vůli ale ztrácí i ti, kdo přes zimu neopouštějí posilovny. Za vším vězí dobrá myšlenka,
že přece nebudou platit za vstup do fitka, když si můžou jít zaběhat ven. Jenže ve vedru nakonec nikam nejdou, a tak svaly ubývají.

 

Pivo teče proudem

Pivovary přivítaly letošní hic s nadšením – už teď hlásí, že spotřeba pěnivého moku obrovsky vzrostla. Jenže pivo zadělává na hezká těla, a tak
si cyklisti často přivezou namakané nohy a také pivní pupíček.

 

Koktejl střídá koktejl

Perlivé drinky s ledem letos frčely, stejně jako pivo. Tekuté kalorie se bohužel do jídelníčku počítají, i když člověka nijak nezasytí. A obsažený cukr je prevít…
Ani abstinenti před kily navíc neschovají. TIP Rybízáka: Uberte cukry/sacharidy ze stravy. Stačí jen drobnosti – třeba si dejte na
chleba sýr se šunkou
místo marmelády. Nebo vynechejte rýži k masu a objednejte kopec zeleniny. Záleží samozřejmě na doporučení lékaře.

 

Večerní nájezdy

Vysoké letní teploty tlumí chuť k jídlu, takže je přirozené, že přes den nemáte hlad. Taková nepravidelnost v jídelníčku se ale často projeví večer,
kdy začíná nájezd na ledničku. Případně se zrovna pořádá obří grilovačka u sousedů, na kterou dorazíte hladoví po celém dni.
TIP Rybízáka: Pět jídel denně stihnout nemusíte, ale přesvědčete se, jestli máte ve stravě dostatek bílkovin. Pokud ano, večerní hlady ustoupí.

 

Ovoce všude

Letošní úroda opravdu nešetřila zahrádky – a hlavně zahrádkáře. A ujídání při odpeckování se povážlivě kupí kolem boků. Jenže někdo ty broskve
přece musí sníst, takže se peče a jí a zavařuje… TIP Rybízáka: Ovoce si dopřejte jen dopoledne. Dodá vám cukry, a tak snadno vydržíte do oběda.

 

Večírky, oslavy, grilování

Nebudeme si nalhávat, léto 2018 bylo stvořené k venkovním akcím – ke kterým pochopitelně patří žranice a drinky. Máme ale dobrou zprávu:
vedra mají brzo ustoupit. Takže nebojte, jen co se ochladí, bude zas lépe. 🙂 TIP Rybízáka: Víno už obsahuje dost sacharidů, a tak to nepřehánějte
s chlebem a jinými přílohami. Raději se nacpěte masem a zeleninou.